31 Ağustos 2012 Cuma

ÜZÜCÜ ÇOK ÜZÜCÜ!

Basketbolumuzda 2001 Avrupa Şampiyonası ile başlayan çıkış zaman zaman sektelere uğrasa da son 10 yılda Türk Basketbolu adına pek çok güzel gelişme oldu.Bunlardan en akılda kalanları tabii ki 2010 Dünya Şampiyonası'ndaki ikinciliğimiz,bu sene olimpiyatlarda kadın millilerimizin yükselttiği çıta ve Yıldız Millilerimiz'in Avrupa Şampiyonluğu vs.......Ayrıca dün kaç kişi izledi bilmiyorum ama Londra'da gerçekleşen Paralimpik Oyunları'nda mücadele azmi çok yüksek ve Türkiye'nin 59-50 skorla kazandığı bir maç vardı,Türkiye-Abd arasında oynanan tekerlekli sandalye basketbol maçı.......Ben kendi adıma nacizane fikrim olarak şunu söyleyebilirim.Bu gelişmelerden büyük keyif aldım ve alıyorum.
Ama biraz önce son dakika gelişmesi olarak gördüğüm ve gelişmeleri takip ettiğim bir açıklama var ki beni basketbolsever olarak çok üzdü.Ülkemizin köklü kulüplerinden ve dört büyükler arasında adı geçen bir kulübümüz olan Beşiktaş kadın basketbol takımını maddi sıkıntılar nedeniyle ligden çekme kararı almış.Bu kararın kadın basketbolumuzda gerek A takım seviyesinde gerekse altyapılarda yükseklere çıkabildiğimizi gördüğümüz bir senede ve 2014 FIBA Kadınlar Dünya Şampiyonası’na ev sahipliği yapacağımız bir zamandan önce gelmesi çok daha üzücü.Futbolda,!!!telaffuz etmekte bile zorlandığım!!! ücretleri oyunculara vermekte tereddüt etmeyen Beşiktaş,maddi sıkıntılarının faturasını amatör şube olarak görülmekten hala vazgeçilmeyen basketbola çıkardı.
İtiraf etmeliyim ki ben futboldan teknik olarak anlamam.Ama sanırım ülkemizde futbolun tartışmasız 1 numara olduğunu,çeşitli bahanelerle başka branşların göz ardı edildiğini ve asıl başarının göz ardı edilen bu branşlardan geçtiğini görmek için futboldan anlamak gerekmiyor.Başka üzücü haberler duymayız umarım.

Hiç yorum yok: