9 Mart 2013 Cumartesi

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ


Ben bu yazıyı yazarken bilgisayarımın tarih kısmı 09.03.2013'ü gösteriyor.Yani 8.Mart Dünya Kadınlar Günü ertesi oldu bile...Herkes gün boyunca gerek sosyal medyada gerekse televizyonlarda bugünden bahsetmiştir eminim.Bende bilgisayarımın başına geçince şöyle bir siteleri gezdim.Klasik haberlerin yanı sıra dikkatimi çeken bir haber geçtiğimiz senelerde de olduğu gibi Türkiye Futbol Federasyonu'nun İstanbul Teknik Üniversitesi'nin Maslak Kampüsü Spor Salonu'nda düzenlediği futbol maçı etkinliği oldu.Ayrıca Bugün Beşiktaş Basketbol Takımı da Euroleague maçında kadın seyircilerinin ücretsiz izleyebileceğini duyurmuştu.Tabii bunu Anadolu Efes'in de çarşamba gün ki Euroleague maçında gerçekleştirdiğini atlamayalım.
Bugün televizyon izleyemedim.Ama ana haberleri az çok tahmin edebiliyorum.Kadına yönelik şiddet,yaşamın içinde kadının yeri,Türkiye'de kadının yeri vs vs vs...Aslında bugüne dair merak ettiğim televizyonlarda kimlere nasıl mikrofon uzatıldığı ya da kimlerin neler dediği...Dediğim gibi bugün televizyon izleyemedim.Bende nacizane ufak bir acemi muhabirlik yaparak işlerinde başarılı olan 3 kadına 8.Mart Dünya Kadınlar Günü'nü sordum.İşte beni kırmayıp bu yazıma düşünceleriyle katkı sağlayan hanımlar ve 8.Mart Dünya Kadınlar Günü mesajları.......
Filiz Konukcu Gürcan (Ntvspor Yönetmeni):Ben Filiz Konukcu Gürcan'ın 2003'ten beri peşini bırakmıyorum.;)Ntvspor stajında tanıdığım değerli insanlardan biri.Kıdemli stajerliğe devam desem yeridir.:)O da düşüncelerini şöyle özetledi,"Özel günler ve kutlamalar pek anlamsız gelir bana,ancak 8 Mart'ı ayrı bir yere koyuyorum.Hiç olmazsa kadına şiddetin zirve yaptığı ülkemizde kadının varlığı ve kadınların sorunları bugün bir kez daha gündeme gelmiş oluyor.Kadının istediği sadece değer görmek var olduğunu kabul ettirmek.Toplumda sadece anne ya da evlat algısının dışına çıkabilmek.İnsan olabilmek.Cinsiyet mevzu bazıları için avantaj olurken toplumsal konum itibariyla bazıları için dezavantaj olabiliyor.Benim temennim kadın ya da erkek eşit haklarda insanca yaşayabilmek.8 Mart Dünya Kadınlar Gününüz kutlu olsun."
Zeynepgül Onay Ene (Eski Milli Basketbolcu):Zeynepgül Onay Ene 8.Mart Dünya Kadınlar Günü için Ahmet Altan'dan çok anlamlı bir alıntı yaptı."Hayatınız seçtiginiz kadındır.Zevkli bi kadına rastlarsanız ZEVKİNİZ,Bilgili bi kadına rastlarsanız BİLGİNİZ,Zeki bi kadına rastlarsanız ZEKANIZ gelişir,Hayat kat kattır.Babil'in Asma Bahceleri gibi teraslar halinde yükselir.Ve bi terastan bi terasa sizi kadınlar götürür.Ve bugün durdugunuz teras,Seyrettiginiz manzara,Gördugunuz hayat,Yanınızdaki kadının terası,manzarası ve hayatıdır." ve eklemiş,"Çevresine ve dünyaya HAYAT veren tüm kadınların Kadınlar Günü kutlu olsun"
Dilvin Yücebarlas (TBF Ankara Editörü):Dilvin Yücebarlas ile yeni tanıştık.Ama yardım istediğim her konuda yardımlarını esirgemedi.Onun da 8.Mart düşünceleri şöyle,"İnsan gibi yaşamayı, insanı sevmeyi ve dolayısıyla birbirimizi sevip, hoş görülü olmayı beceremediğimiz için böyle günlerin kutlanması gerekiyor. Ne kadar acı... Duygusal ve fiziksel şiddet düzeyinin artması ile birlikte çevremdeki insanların 8 Mart Kadınlar Günü'ne karşı duyarlılığının artmış olduğunu gözlemliyorum. Erkeğin gücüyle, duruşuyla, enerjisiyle KRAL, kadının duygusallığı ve üretkenliği ile KRALİÇE olduğu bir dünya var aslında. Bu dengeyi doğru yorumlayıp, yaşama aktarabilsek ne güzel olur... İşte o zaman bir şeyleri kutlamak gerekir..."
Bu 3 hanıma tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.Ve gecikmeli olarak ki bunu maalesef gelenek haline getirmeye başlıyorum-bu da küçük bir itiraftı :)- kadınlığıyla gurur duyan tüm kadınların DÜNYA KADINLAR GÜNÜnü kutluyorum.:)


Hiç yorum yok: