28 Ekim 2011 Cuma

ODADAKİ KÜÇÜK POTADAN SPOR SALONLARINA


Bir basketdelisi olarak :) ,yeni bir spor salonu olmasına rağmen ,Ankara Spor Salonu'nda pek çok güzel anım oldu.Ama sanırım en güzeli okuyacağınız bu röportaj olmuştur.

17 Yaşından beri profesyonel basketbolcu Muratcan Güler.Güler Ailesi'nin büyük oğlu odalarındaki küçük potada kardeşle yapılan teke tek maçlardan spor salonlarına uzandı.
Basketbola nasıl başladın?
Bizim ailede her zaman basketbol vardı.Doğduğumdan itibaren basketbolla büyüdüm.Bu yüzden basketbola başlamam da şans ya da tesadüf eseri olmadı.Babam İTÜ'de oynuyordu.8 Yaşımdayken İtü minik takımına götürdü.Ben zaten çocukluğumdan itibaren babamın maçlarını izleyrek basketbola hayrandım,çok seviyordum.Bu sayede basketbola başlamış oldum.
Necati Güler'in futbola da ilgisi olduğunu okumuştum.Muratcan Güler'in başka bir spora ilgisi varmı?
Ben hep basketbolla ilgilendim.Babam zamanında Adana'dayken iyi bir furbolcuymuş.Adana Demirspor'da oynuyormuş.Aynı zamanda basketbol takımında da oynuyormuş.Ama rahmetli babaannem babamın toprakta,kumda,yağmurda,çamurda oynamasını istememiş.O da basketbola daha çok ağırlık vermiş.


Necati Güler demişken,basketbolcu tarafını biliyoruz.Baba Necati Güler'i büyük oğuldan öğrenenbilirmiyiz?
Çok iyi bir babadır.Bizim sadece basketbolcu değil sporcu olmamızda en önemli etken babam ve annemdir.Onlar bizi büyüttü,yetiştirdi.Bizde inşallah kendi çocuklarımıza onlar gibi ebeveynler olabiliriz.En büyük hayalimde bu zaten.Önemli olan da basketbol ya da futbol,hangi spor olursa olsun iyi ahlaklı ve çalışkan bir sporcu olabilmek.Babamında herzaman bize öğrettiği en temel şey buydu.


Aile ile başladık.Öyle devam edelim.Sinan Güler nasıl bir kardeş?
Şu andaki halimi küçüklük halimi önemli olan o. :)
Şu an diyelim.......
Sinan'la bizim ilişkimiz O Amerika'ya gittikten sonra çok daha gelişti.İkimizde birbirimizi çok seviyoruz ve saygı duyuyoruz.Birbirimize herdaim destek oluyoruz.Bir kardeşten beklenebilecek Her şeyi Sinan'dan görüyorum.Hem abi olarak hem de bir insan olarak bunu çok büyük bir avantaj olduğunu düşünüyorum.Çünkü herzaman için bana destek oluyor.Saha içinde de rekabetimizi arttırıyoruz.Biz o şekilde büyüdük.Evdeki maçlar şimdi sahadaki rekabet ortamına geldi.Bu da çok büyük bir zevk.
Sinan ile rakipken neler hissediyorsun?
İlk geldiği zaman ikimizde biraz heyecanlıydık.Sinan daha çok heyecanlıydı.Bu sezon Sinan'ın da geldiğinden beri 6.sezonumuz.Beraber karşılıklı oynadığımız bir sürü maç var.Genelde kupada da her sene eşleşiriz.6 Sezonun 4'ünde eşleştik.Onun bana karşı bir üstünlüğü var.Bu üzücü. :) Onun dışında birbirimizi birebir tutup birebir oynayabilsek daha büyük zevk alabileceğimizi düşünüyorum.Ama ikimizde rakibin önemli skorerlerini tuttuğumuz ya da aynı anda sahada bulunamadığımız için daha çok eğlenme fırsatını kaçırdığımızı düşünüyorum.Tabi ki bu da çok büyük bir şans Sonuçta aynı odada,küçük potada birebir maç yaparak büyüdük.şimdi de salonlarda maç yapıyoruz.


Güler Legacy isimli bir girişiminiz oldu.Bu girişimle ilgili sendende bilgi alabilirmiyiz?
Güler Legacy daha çok Sinan ile babamın fikriydi.Ben sadece onlara destek oldum ve yanlarında bulundum.Bizim babamdam öğrendiklerimizi yine babamın ve diğer antrenör arkadaşların yardımıyla spor yapmayı,sporu sevmeyi insanlara aşılamaya çalışıyoruz.Yeni bir oluşum.Tabiki zamana ihtiyacı var.Bu yaz ilk kampımızı yaptık.Şimdi de kış spor okulları başlıyor.İnşallah genç arkadaşlara bizim basketboldan aldığımız zevki verebilsek çok mutlu oluruz.
Basketbol geçmişine baktığında hedeflerinin hepsine ulaşabildin mi?
Ulaştığımı söyleyemem.Çünkü kendi açımdan herzaman için çok daha büyük hayaller kurmuştum.Ama sonuçta bazı şeyler insanın istediği gibi olmuyor.Bu her yerde böyle.Şu an bulunduğum noktadan da çok memnunum.Yıllardır Türkiye Basketbol Ligi'nde üst seviyede basketbol oyunuyorum.Çocukluğumdan beri beraber büyüdüğüm arkadaşlarıma bu şans gelmedi.Ben 14-15 senedir ligde oynuyorum.Zaten bu ligi izleyerek büyümüştüm.Tek istediğim inşallah kariyerimi bitirmeden bir şampiyonluk kazanmak.
Türk Telekom'un Beşiktaş ile karşılaşacak.Maçla ilgili öngörülerin neler?
Kupaya kötü başladık.hedeflediğimiz yer kupada ilk turda elenmek değildi.Türk Telekom'um hedefi herzaman için bütün kulvarlarda final 4 oynamaktır.Kupadan elendikten sonra lige iyi başlamamız bizim için bir avantaj ancak şu an daha iyi takım olabilmemiz için bence Beşiktaş tarzında üst rakiplerimizden birini yenmemiz gerek.Bunu da başarabilecek kapasitedeyiz.Sadece özgüvenimizi arttırmamız için takım olarak böyle bir galibiyet alıp lige çok daha iyi devam etmek istiyoruz.
Sinan Güler intenettte çok aktif.Muratcan güler'in internetle arası nasıl?

Ben onun kadar aktif değilim.Ben daha çok Sinan'ı takip ediyorum diğer insanlar gibi.İnterneti tabiki takip ediyorum,özellikle basketbol sitelerini.Sinan kadar paylaşımcı bir insan değilim.O daha Paylaşımcı. :)))
Ben bu soruyu amcaya sordum,dedeye sordum.Babaya sormazsam olmaz diye düşünüyorum.Güler Ailesi'nin son üyesi Selim'in de basketbolcu olmasını istermisin?
Bunu söylemeden edemeyeceğim.Annemin,babamın,kardeşimin desteğini söyledim.En önemli desteklerden biride eşimin desteği.Sahada rahat olabiliyorsam Nazlı'nın sayesinde oluyor.Oğlumda inşallah bir sporcu olur.Ama hiçbir zaman için zorlamam.Babamızda bizi zorlamadı.Eğer severse ne mutlu bize.Çünkü ben babamın hissettiklerinin belki de %50'sini kardeşimin başarılarını izlerken aldığım için bir babanın oğlunu izlerken alabileceği zevki hayal bile edemiyorum.O yüzden heyecanla bekliyoruz.İnşallah o bu yolu seçer.Onun kararı sonuçta...

Klasik son sorum.Unutamadığın bir maç anını paylaşırmısın?

Beşiktaş'da 1999-2000 sezonunda oynarken Fenerbahçe'ye karşı son saniyede faulleri sokmuştum.Beni insanların daha çok tanımasını sağlayan karşılaşma olmuştu.Beşiktaş'da ve basketbol liginde ondan sonra Muratcan ismi ön plana çıkmıştı.

Bu güzel sohbet için teşekkürler...

Hiç yorum yok: