18 Aralık 2013 Çarşamba

"KİRALIK OYNAMAK OYUNUMU ETKİLEMİYOR"

Son zamanlarda röportajlarda çok fazla Ankara deplasmanında konuk olan takımlara yer vermişim.Bu gidişata bir "DUR" demek gerekiyor dedim ve TOBB ETÜ Spor Salonu'nun yolunu tuttum. Aykon Ted Ankara Kolejliler'in genç oyuncusu Berkay Candan'la utangaç ama keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. :)
Berkay Candan’ı tanıyabilir miyiz?
22 Mayıs 1993 doğumluyum. Ülkerspor altyapısından yetiştim. Ülkerspor’un kapanmasıyla birlikte Fenerbahçe’ye transfer oldum. Ülker’in sponsorluğuyla Fenerbahçe’ye destek olduğu dönemden itibaren Fenerbahçe Ülker’de küçük takımdan (A) takıma kadar forma giydim. Çeşitli takımlarda kiralık oyuncu olarak oynadım. Şimdi de Aykon TED Ankara Kolejliler’deyim.
Aykon TED Ankara Kolejliler transferiniz nasıl gerçekleşti?
Fenerbahçe Ülker’in bu sezonki kadro yapısına baktığımız zaman yüksek bütçeli ve büyük hedefleri olan bir takım olduğunu görürüz. Genç bir oyuncuyum. Kendimi geliştirmem gerektiğini düşünüyorum. Geçen sezon Olin Edirne gibi düşmekten son anda kurtulan bir takımda oynuyordum. Bu sezon ise Eurocup’ta mücadele eden Aykon TED Ankara Kolejliler’de kendimi göstermeye çalışıyorum.
Kiralık oyuncu olarak forma giymek motivasyonunuzu ne yönde etkiliyor ?
Sonuçta ben basketbol oynamak ve kendimi daha ileriye taşımak için farklı takımlara transfer oluyorum. Her takımda yeni tecrübeler ediniyorum.Bu nedenle takımlarda kiralık oynamak benim oyunumu etkilemiyor.
Yıldız Milli takım ile Balkan Şampiyonluğu ve Avrupa üçüncülüğü yaşadınız.Bu başarıları sizden öğrenebilir miyiz?
Evet,Polonya’da elde ettiğimiz Avrupa üçüncülüğümüz var. Kadromuz 1993 ve 1994 doğumlu oyunculardan oluşuyordu. İki hafta kadar süren bu çok önemli turnuvada milli takımda olmak ve güzel bir dereceyle Türkiye’ye dönmek heyecan vericiydi. Tabii ki gönlümüzde ve hedefimizde şampiyonluk vardı. Sonuçta kürsüye çıkmak da onur vericiydi.
NBA’de oynamak gibi bir hayaliniz var mı ?
NBA’de oynamak her basketbolcunun hayalidir. Zamanı geldiğinde Avrupa ve Türkiye’de kendimi geliştirdiğimde NBA’de forma giymek isterim. Kevin Durant en beğendiğim oyuncular arasında olduğu için Oklahoma City Thunder’da forma giymek en büyük hayalim.
Bu sezon şu ana kadar takımınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Sezona iyi başladığımızı ve iyi devam ettiğimizi söyleyebilirim.Eurocup’a ise iyi başlayamamıştık ama üst üste elde ettiğimiz galibiyetlerle ses getirdiğimizi düşünüyorum.
Aykon TED Ankara Kolejliler’in genç oyuncusundan takımın EN’lerini öğrenebilir miyiz?
En komik:Caner Erdeniz
En çok konuşan:Kristaps Valters
En az konuşan:Kaan Sarıaslan
En hareketli:Kristaps Valters
Dip Not:Baştaki kısa yorumum olmadan okumak isteyenler her zaman ki gibi www.ankarabasket.org.tr'den okuyabilir....... :)

Hiç yorum yok: